RHA FESTIVAL 2017

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RHA Festival

Green Velvet, Claptone, Sandy Rivera (Kings of Tomorrow), catz n dogz,PurpleDiscoMachine, Walker & Royce, Teenage Mutants, Doc Martin (Sublevel), Marques Wyatt, Halo Varga, Jay Tripwire, Julian Sanza, Silver City, Sonosfera, Deepersoul Hernandez.

La Marina de La Cruz de Huanacaxtle, Nayarit, tendrá el 30 de junio y 1 de julio de 2017,  el primer RHA Festival, tendrán como escenario lo más selecto del house mundial. RHA significa agua que fluye en wixárica. Fluir, es una referencia indígena que nos habla del viaje de la vida. El Agua que fluye, el agua que evapora, el agua que llueve y que regresa. Regresar es parte del viaje. El evento se realizara en uno de los escenarios más hermosos del mundo: La Costa del Pacífico, una tierra de herencias culturales indígenas wixáricas, a las que por respeto y aprecio, hemos decidido integrar a la identidad RHA festival.

La Marina de La Cruz de Huanacaxtle, Nayarit, celebrate the first edition of the RHA Festival June 30 and July 1, 2017, will have as stage the most select of the world house.The Flowing Water, RHA means wáter flowing in wixárika. Flow, is an indegenous reference that tells us about the journey of the life. The Water that flows, the wáter that evaporates, the wáter that rains and returns. To returns is part of the trip. The event will be held in one of the most beatiful, scenic setting, worldwide: The Pacific Coast, a land of wixárikas indigenous cultural heritage, wich we have chosen to integrate into the RHA festival indentity out of respect and appreciation.

Line-Up RHA FEST 2017:

Green Velvet, Claptone, Dimitri from Paris, Purple Disco Machine, Catz’n Dogz, Walker & Royce, Doc Martin, Sandy Rivera, Marques Wyatt, Halo, Jay Tripwire, Teenage Mutants, Silver City Julian Sanza, Sonosfera, Deepersoul, Zen Freeman.

Tickets / Boletos
Información / Information
www.rhafestival.com

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Hoteles Oficiales – Official Hotels 

             SIRENIS HOTEL – RIVIERA NAYARIT

Todo incluido, complejo de lujo, a menos de 5 minutos del festival, que ofrece transporte desde y hacia el evento cada 30 minutos.

* Debe ponerse en contacto con el hotel directamente para recibir un 20% de descuento en las tarifas normales:
Individual ($ 156)
Ocupación doble ($ 104)
Triple ocupación ($ 95).

Todos los precios son por persona / por noche, todo incluido, comida y bebidas solamente. Cocina abierta las 24 horas.
Club de playa del complejo está en el lugar así durante la comida del festival y bebidas incluidas.
* Los boletos del Festival se venden por separado.
All-inclusive, luxury resort, less than 5 minutes from festival, offering transportation to and from event every 30 minutes.

* Must contact hotel direct to receive 20% discount off normal rates:
Individual ($156)
Double occupancy ($104)
Triple occupancy ($95).

All prices are per person/ per night, all inclusive, food and beverages only. Kitchen open 24 hours.
Resort beach club is on site so during festival food and drinks included.
*Festival tickets sold separately.

                         ST REGIS – PUNTA MITA

Espectacular, frente a la playa, complejo de 5 *, ubicado a sólo 10 minutos del festival, en una clase mundial, amplia, comunidad cerrada. Domingo fiesta en la piscina VIP con Marques Wyatt y invitados especiales.

* $ 275 / noche + impuestos / servicios ($ 350 en total). Si desea reservar a esta tarifa reducida, debe hacerse directamente a través de RHA

Spectacular, beachfront, 5* resort, located just 10 minutes from the festival, in a world class, sprawling, gated community. Sunday VIP pool party with Marques Wyatt and special guests.

* $275/ night + tax/ service fees ($350 total). If you would like to book at this reduced rate, it needs to be done directly through RHA

Dimitri From Paris
es uno de los padres fundadores de la ola de Djs, productores y artistas franceses de música house de  mediados de los 90, como Etienne De Crecy, Cassius y Bob Sinclair, que coge sus influencias de lounge music de los 50, bandas sonoras de los 60, música disco, hip hop y house neoyorkino. Todos ellos los combina produciendo un sonido kistch, funky, mid-tempo, que le ha llevado a ser tan popular en la escena de clubs europea.Comenzó pinchando su colección de EPs importados de de Estados Unidos con un par de tornamesas en su propia habitación. En la radio francesa NRJ, en 1985, presentó el programa Megamix, uno de los mejores programas de house de toda Europa. Ese mismo año comenzaría a producir y remezclar a otros artistas como BjörkBrand New HeaviesNew OrderJames BrownEtienne Daho y Mory Kanté. Durante los años 90, las habilidades de Dimitri fueron utilizadas por los diseñadores de moda para acompañar a los desfiles en las pasarelas y asi se convierte en un Dj fashion con todas las letras.

Para evitar problemas de copyright, se le pidió que produjese música original para estos desfiles, fue así como tras grabar esta música conoció a los dueños del sello parisino Yellow Productions, con quienes publicó dos EPs y un mini-LP. Su LP de debut fue Sacrebleu que fue aclamado por la crítica y con el que conseguiría el premio al mejor álbum dance del año 1996 por la revista Mixmag, y consiguió firmar con el sello East West Records. A este álbum le siguen un sin fin de sencillos y compilaciones en los que destaca el muy popular A Night at the Playboy Mansión. Dormir o bailar esa es la cuestión.

When it comes to disco Dimitri from Paris is a genuine authority; a gentleman DJ who loves an image yet eschews spectacle in favour of fastidiously executed musical selections drawing on four decades of glorious music. A global and hugely popular DJ for no other reason than he can educate and create a real party at the same time, Dimitri is a modern-day maestro who has fans that span the spectrum, from ‘heads’ to occasional musical thrill seekers.

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Catz ´N Dogz
Desde 2003, los productores polacos y propietarios del sello  Pets Recordings, conocidos por sus actuaciones electrizantes y cortes pegadizos, han logrado un ascenso estratosférico a través de las jerarquías del mundo del DJ, logrando todas sus misiones sónicas y disfrutando de un pedigrí musical envidiable. Tomando un firme liderazgo en la revolución de la música electrónica ya se han ganando un lugar en el reverenciado RA Top 100,  su LP ‘Basic Color Theory’ nominado en los 10 mejores álbumes de 2015 por DJ Mag, ser nominados al mejor track en el WMC Awards 2013 Con “They Frontin ‘feat Monty Luke, el dúo incluso han sorteado la brecha entre underground y mainstream, con su lanzamiento” Get It Right ” Catz ‘N Dogz es uno de los pocos actos famosos tanto por su habilidad técnica como por su habilidad de involucrar a un público en vivo. Su habilidad para leer a una multitud justo lo ha visto en el escenario en algunos de los festivales más prestigiosos de todo el mundo.Since 2003, Polish producers and owners of the Pets Recordings label, known for their electrifying performances and catchy cuts, have achieved a stratospheric ascent through the hierarchies of the DJ world, achieving all their sonic missions and enjoying an enviable musical pedigree.

Taking a firm lead in the Eastern European electronic music revolution, the pair have previously graced the cover of both Mixmag and DJ Mag Spain. Their international recognition has never lacked momentum, whether gaining a spot in the revered RA Top 100, to their LP ‘Basic Colour Theory’ being nominated in the Top 10 Albums of 2015 by DJ Mag, to being nominated for Best Track at WMC Awards 2013 with ‘They Frontin’ feat Monty Luke, to Producers of the Year 2013 from Muno.pl… The duo have even bridged the gap between underground and mainstream, with their recent release ‘Get It Right’ feat. Tanika featuring on Channel 4’s ‘Sunday Brunch’.

Catz ‘N Dogz are one of the few acts famed for both technical skill and ability to engage a live audience. Their knack for reading a crowd just right has seen them lording it on stage at some of the most prestigious festivals worldwide including SW4, Park Life, Bestival, Snowbombing, Electric Daisy Carnival and BPM, and has also resulted in them being booked for the iconic Movement Festival 2015 (Detroit) and Exit Festival 2015 (Serbia). On top of this, they continue to host their Pets Recordings label showcases from Berlin to Ibiza, Sonar to BPM and beyond, whilst the label goes from strength to strength.

 

 

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Walker & Royce
Groovy deep house desde 2011- casi desde el principio, fueron promocionados como estrellas del futuro. Ahora es oficial, gracias a un critico del Reino Unido, y sin mencionar una cadena de producciones estelares y remixes. “-Bruce Tantum: Editor, XLR8R. “Walker & Royce” comenzó cuando Sam y Gavin, que se conocían dentro y fuera de la escena  dance por años, finalmente comenzaron a trabajar juntos en 2011. Como las cosas suelen ser, fue un poco de suerte la que los del underground: El jefe de Crosstown Rebels, Damian Lazarus, llamo su atencion uno de sus primeros lanzamientos, un remix de “Future Lately” de SAARID, en Nervous Records. El resultado fue el EP “You’re not Welcome” y con eso, Walker & Royce fue lanzado al centro de atención de la música de baile.Alrededor del mismo tiempo, Walker & Royce lanzó una pista en OFF Recordings que pasó a convertirse en un himno del house: “Connected”. La canción se convirtió en un pilar en las actuaciones de Solomun y con eso sentó el escenario para una amplia gama de sonidos de la pareja. Su EP en Moda Black titulado “Sister” fue escogido por Pete Tong como su Essential New Tune, y su remix de topografía de Baunz “Out the Window” en Pets Recordings obtuvo el apoyo de muchos de los artistas más grandes de la música electrónica. Más recientemente, el dúo se unió a las filas de Claude Vonstroke en Dirty Bird  Records y al legendario Relief Records de Green Velvet con su lanzamiento “Peep This Cat” Artistas de élite de la música electrónica.

Habiendo solidificado su sonido único, la música de Walker & Royce  se escucha en los sets de muchos de los mejores DJ’s de todo el mundo! De Sasha a Adam Beyer, Maceo Plex a Gorgon City y continúan derribando las barreras del género.

 

Walker & Royce have been producing their emotive, and groovy deep house since 2011 – almost from the beginning, they were touted as stars of the future. It’s now official, thanks to a UK critic, not to mention a string of stellar productions and remixes. “-Bruce Tantum: Editor, XLR8R.

“Walker & Royce” started when Sam and Gavin, who had known each other on and off the dance scene for years, finally started working together in 2011. As things usually are, it was a bit of luck that the underground, the head of Crosstown Rebels, Damian Lazarus, caught his attention one of his first releases, a remix of SAARID’s “Future Lately” on Nervous Records. The result was the EP “You’re not Welcome” and with that, Walker & Royce was thrown into the limelight of dance music.

Around the same time, Walker & Royce released a track on OFF Recordings that went on to become a house anthem: “Connected”. The song became a pillar in the performances of Solomon and with that set the stage for a wide range of sounds from the pair. Their EP in Fashion Black titled “Sister” was chosen by Pete Tong as his Essential New Tune, and their remix of Baunz topography “Out the Window” at Pets Recordings garnered the support of many of the greatest artists in electronic music. Most recently, the duo joined Claude Vonstroke’s ranks on Dirty Bird Records and Green Velvet’s legendary Relief Records with their release “Peep This Cat”.

Having solidified their unique sound, Walker & Royce is heard on the sets of many of the best DJ’s around the world! From Sasha to Adam Beyer, Maceo Plex to Gorgon City and continue to break down gender barriers.

 

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Doc Martin
Comenzaría con las torna mesas en el verano de 1986. Mientras que la mayoría de los DJs estadounidenses han salido de la costa este (Chicago, Detroit, Nueva York), Doc Martin es uno de los pocos Djs de la costa oeste que ha conseguido triunfar a nivel mundial. Salido de las fiestas underground de San Francisco, en la actualidad reside en Los Angeles, aunque se pasa todo el año viajando constantemente por multitud de países en festivales, clubs enormes, o fiestas underground… Destaca su pasada residencia en Circo Loco de Ibiza, o la leyenda Twilo de Nueva York, y sus numerosas actuaciones en Inglaterra, en especial en el Cream de Liverpool. Su principal estilo a la hora de pinchar es el house, aunque en realidad sus sets están llenos de toques mágicos provocados por el uso de otros estilos como el acid, el tribal e incluso su habilidad a la hora de pinchar temas clásicos hace que cualquiera que le escuche se vuelva fuera de si.
If there was a house DJ in America who could accurately claim to be the most important house DJ working today, it would be Doc Martin. But then, Doc would never accept such a title even if it happens to be true, because Doc is not only a legendary talent but a legendarily humble man. Doc Martin has earned the respect of many who are fanatic about his style of DJ’ ing.
His style crosses over from all timeless genres providing his listeners a new outlook & ever growing futuristic, unique sound.
He can always surprise you with a rare classic that crosses time zones and still hits the spot even now. You will always feel the warmth of the crowd around the decks watching him spin away as they dance. The variation in his style of music is endless.
What makes him so different from the rest?
A unique ability to spin everything from Deep House to his funky Tribal Bass lines mixed with threads of Acid which creates soundscapes that cross all barriers. His collection of rare & classic records can be heard only at his gigs.He continuously chooses and enjoys mixing with digital and analogue gear as he creates his own signature style of DJ’ing & Recordings.
Constantly producing and remixing for his own and various labels across the world Doc Martin is always working on a new project. He constantly tours at such clubs as: Output Brooklyn (New York), Electric Pickle (Miami), Factory93, (Los Angeles),
and Sublevel (Los Angeles), all of which he has residencies at. He has also hit the DC10 (Ibiza) circuit twice this summer playing along side Seth Troxler, Ralph Lawson, Dan Ghenecia, Ellen Alien, Cassy, Martinez Brothers, Damian Lazarus, Apollonia. Cityfox (New York) & Los Angeles along with Dixon.
Fabric’s 15 yr Anniversary (London) playing along side DJ’s such as Craig Richards, Ricardo Villalobos, Seth Troxler, Dixon, Ame, Terry Francis, DJ Three. As well as other cities like Toronto with DJ Sneak & Ricardo Villalobos, Montreal, Halifax, Vancouver Shine with Jay Tripwire, Rex Paris with D’Julz & Phil Weeks, KCRW Hammer Museum, Public Works (San Francisco), Cityfox (New York), Coachella Festival, Sunwaves Beach Festival, Long Beach Festival, Long Beach Pier, High Tides (Cruises) Soup New York, New Sound nightclub (Hollywood) with Steve Lawler & Sublevel Live, The Exchange LA, and too many other festivals to name, including
a visit to Tokyo once a year at different venues/festivals, and everywhere in between.
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Halo Varga
La carrera de Halo en la música dance siempre ha estado ligada a la evolución. Su educación sonora y progresión a lo largo de su vida profesional ha contribuido a su metamorfosis tanto como DJ como como productor. Grabado con una lista diversa y notablemente larga de producciones, remixes y colaboraciones, un estable y exitoso sello independiente llamado Surface Recordings con su socio y amigo Hipp-e, residencias de prestigio y horarios de DJ globetrotting,  La mezcla de house de Halo y los sofisticados ritmos Techy están profundamente arraigados en los primeros sonidos de  pista de baile de Nueva York, Detroit y Chicago. La marca de la música que ha formado es cómoda y atemporal; “Tengo muchas inspiraciones musicales que me encantan”, dice Halo (Brian Varga). Para él, las motivaciones creativas se encuentran en todas partes.Halo’s career in dance music has always been about evolution. His sonic education and progression throughout his professional life has contributed to his metamorphosis both as a DJ and producer. Credited with a diverse and remarkably long list of productions, remixes and collaborations, a stable and successful independent record label Surface Recordings with longtime partner & friend Hipp-e, prestigious residencies and a globetrotting DJ schedule, the past few years have seen Halo take the industry by storm. Halo’s blend of house and modern sophisticated Teky rhythms is keenly rooted in the early dance floor sounds of New York, Detroit and home town Chicago. The brand of music he has fashioned is comfortable and timeless; it just fits. His productions, which reside in the..“I have so many musical inspirations that I love,” says Halo (born Brian Varga.) For him, creative motivations are found everywhere
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Jay Tripwire
Dj-productor instalado en Vancouver de toda la vida que se ganó cierta fama gracias a su “Mastekilla” (Lunar Tunes) de 2001 y el remix del clásico old-school de Chicago, “Nervous acid” . El estilo de Jay ha ido desde el Tribal House con ciertos pasajes en los que domina el hard-funk con sintes electro y la inspiración soul de Detroit. Tripwire ha grabado para innumerables sellos porque su producción es incesante y roza la edición mensual: Tango, Nightshift, Big Chief, End Recordings, Worship, Aztlan, Primal, Jah Love, Leaf, Deepen Discs, Repulica, así como en su propiso label, Spaced Out, Random House y Northern Lights. Además, muchos Dj han pedido licenciar temas de Jay para sus respectivos mixes: Rennaisance (Nick Warren y Danny Howells ) JDJ (John Selway ), Bedrock (Chris Fortier ), NRK (Onionz y Joeski ). Actualmente se encuentra muy ocupado en tirar adelante su sello Northern Ligths , ejemplo del sonido tech-house underground que se escucha en la costa oeste de Canadá
Jay Tripwire is a lifelong Vancouver-based Dj-producer who gained fame thanks to his 2001 “Mastekilla” (Lunar Tunes) and the remix of Chicago’s old-school classic “Nervous acid.” Jay’s style has gone from the Tribal House with certain passages dominating the hard-funk with electro-synths and soul-inspired Detroit. Tripwire has recorded for innumerable labels because his production is incessant and touches the monthly edition: Tango, Nightshift, Big Chief, End Recordings, Worship, Aztlan, Primal, Jah Love, Leaf, Deepen Discs, Repulica, Spaced Out, Random House and Northern Lights. In addition, many DJs have asked to license Jay songs for their respective mixes: Rennaisance (Nick Warren and Danny Howells) JDJ (John Selway), Bedrock (Chris Fortier), NRK (Onionz and Joeski).He is currently very busy pulling out his Northern Ligths label, an example of the underground tech-house sound that is heard on the west coast of Canada.
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Sandy Rivera
Comenzó su carrera como DJ a los 13 años, nativo del barrio latino del Harlem en Nueva York, produce música house desde 1992, especializado en los sonidos del soul, Rivera ha trabajo con varios seudónimos; Kings Of Tomorrow, Soul Vision and Mysterious People. Rivera es director del sello discográfico BlackWiz y Deep Vision Records.Rivera started his career at age 13 as a DJ in his native Spanish Harlem. He began producing house music in 1992, specializing in a more soulful sound. He has worked under a variety of pseudonyms, including Kings of Tomorrow, Soul Vision and Mysterious People, either alone or with partners Jose Burgos, HAZE and Jay ‘Sinister’ Sealee (Rivera has parted ways with Sealee in 2002). He is the owner of labels BlackWiz (founded 1993) and Deep Vision Records (founded 1995).
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Marques Wyatt
Es un pionero seminal. Es uno de los pocos DJs de música house que ha logrado evitar el manto de anonimato asociado con el género: es una piedra angular de la escena club de Los Ángeles, pero regularmente recorre el ancho de los continentes. Ha tocado en casi todas las principales conferencias y festivales electrónicos y es uno de los DJs y promotores más respetados de la Costa Oeste de Estados Unidos. Marques  lucha por la música nació de su educación en el enclave playero de Santa Mónica. Las influencias musicales abundaron, como su padre le presentó al jazz, su hermano mayor estaba en una banda psicodélica de funk y sus otros hermanos mantuvieron la casa llena de sonidos de grupos icónicos como Earth, Wind & Fire y Stevie Wonder. Como un ávido skater, Marques también se convirtió en la banda sonora de la cultura de patinaje del sur de California. Con un paladar insaciable para la música y la aventura, Marques se aventuró en el mundo de los clubes nocturnos de Hollywood, donde el sonido de los clubes de Nueva York y la música de los años 80 impregnaron las ondas. Como nunca planeó ser un DJ, Marques afirma que la música lo eligió. Durante la década de 1980, cuando la música House se escuchaba raramente fuera de Chicago, Nueva York y clubes gay en Los Ángeles, Marques introdujo el género a una audiencia más diversa del sur de CaliforniaMarques viaja por todo el mundo para participar en eventos tan diversos como Burning Man, WMC de Miami, BPM en México, Pacha en Ibiza y el Ministry of Sound de Londres. Sin embargo, Marques siempre puso su Ciudad de los Ángeles en primer lugar, con un compromiso inquebrantable con su comunidad y crecimientoSonic love travels in many dimensions – through visceral pathways of the senses, as a uniting force on dance floors everywhere, in movements spanning entire eras to unify – whether souls, states or nations. And as sonic love relates to house music, Marques Wyatt is a seminal pioneer. In the mid ’90s, at a time when the shape shifting of house music was rarely heard outside Chicago and New York, Marques introduced the East coast sound to his native Los Angeles via legendary house parties like BBC, MAC’s Garage and Does Your Mama Know, to name a few. In the ensuing years, his prowess as a talented DJ, promoter, and producer earned him recognition as one of the most sought-after artists in the genre, domestically and internationally. Always true to his inner visionary, Marques continued his ventures into unchartered territory by introducing Los Angeles to acid jazz through Brass, his unforgettable weekly which debuted live performances of high profile acts such as Jamiroquai and the Brand New Heavies way back when. At the same time, Marques continued playing his own brand of uncompromising, soulfully organic house alongside talents such as Frankie Knuckles, Louie Vega, David Morales, Danny Teneglia, King Britt, Mark Farina, and Miguel Migs. Marques’ keen sixth sense for creating epic parties culminated in his weekly house institution, Deep, now going strong in its thirteenth year. Marques has also channeled his gifts in the studio, releasing tracks and remixes on revered labels such as Om, Strictly Rhythm, King Street, Nervous, and Yoshitoshi. Marques continues to spread the gospel of house music by globe-trotting everywhere from Los Angeles to New York, Shanghai to Barcelona and Tel Aviv to Dubai with the mission to bring musical unity, light and love to all souls in his pathway.
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Claptone
Inició en 2012 con Exploited Records, con grandes hits como “No Eyes” y “Another Night”, un track que se volvió un cántico infalible en las fiestas de la epoca. Sabemos también que en 2015 por fin se lanzó al ruedo con su álbum debut, “Charmer”, y que gracias a él fue el artista deep house que más vendió en Beatport, según su cuenta de Twitter. En sus presentaciones por todo el mundo, la gente se disfraza como él, corea y baila al groove de sus canciones. Y lo que más claro nos queda, es que este artista sabe leer la vibra en sus fiestas y plasmarlo en sus producciones, dándole continuidad a esa efusividad y a ese sonido elegante pero pegadizo que lo ha posicionado como un artista de talla global.
La gente ama a Claptone, su aura teatral y misteriosa de la que se ha rodeado y que seduce instantáneamente a su público.In a now long forgotten world, many generations ago, a bird like shape emerged from wooded darkness, floating and fluttering, drifting and dreaming. Backlit by a bright glow of iridescent light, the undecipherable form wore a dazzling golden mask. Its long beak swooped down like an inverted horn and since then, people have referred to the mythical being simply as Claptone.
Years spending wandering medieval landscapes have informed Claptone’s view of the world, experiencing both magical mystery and muted melancholy he enchanted onlookers with occult instruments and beguiling sounds. Forever surrounded by a sense of intrigue, the world soon cottoned on to the elusive yet enchanting musical powers of this otherworldly beast. The results are that today his shamanistic sonic powers take him all around the world
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Teenage Mutants
Bienvenidos a este excitante segundo capítulo después de 5 años de esta aventura musical. Lo más importante ahora es que los chicos de Mainz están de vuelta en el juego con más entusiasmo y energía que nunca. ¡Guarda eso! Es hora de descubrir y disfrutar de su nuevo camino en un sonido más inspirado en el techno. Hey, no te asustes! Teenage Mutants mantienen sus vibraciones positivas. Una sólida reputación es una sólida reputación. La escena del clubbing mundial se ha rendido ante los grooves de TM. Talento nunca cae en oídos sordos, por esta misma razón TM han publicado grandes cosas en sellos tales como Sony Music, Ultra, Suara, Stil Vor Talent, Bunny Tiger, Hedkandi, Incorrect, Click Records, Nervous, Katermukke, Definition Music o Light My Fire. Es en uno de estos sellos, Stil Vor Talent, donde el dúo está preparando un álbum que será lanzado a finales de 2017. Antes de eso, TM está lanzando un buen grupo de EPs. Como DJ, TM ha viajado por todo el mundo: de Johannesburgo a Moscú, París a Hollywood, Miami a Berlín, y Bangkok a Kuala Lumpur … Pero el dúo nunca se cansará de actuar en todo el planeta; Nuevas giras en Asia, Estados Unidos, América del Sur, etc. Y muy pronto RHA Festival en Mexico. Los veremos de gira sin parar. Estos dos bailarines están totalmente de servicio.
Welcome to this exciting second chapter after 5 years of Christian holding this musical adventure as a solo project. The most important thing now is that the Mainz based guys are back in the game with more enthusiasm and energy than ever before. Keep that! It’s time to discover and enjoy their new path into a more inspired-techno sound. Hey, don’t panic! Teenage Mutants are of course keeping that remarkable wall of positive vibes. A solid reputation is a solid reputation. The worldwide clubbing scene has surrendered to TM’s haunting grooves, skills and a praiseworthy attitude during all these last years. Talent never falls on deaf ears, for this very reason TM have published great stuff on labels such as Sony Music, Ultra, Suara, Stil Vor Talent, Bunny Tiger, Hed Kandi, Incorrect, Click Records, Nervous, Katermukke, Definition Music or Light My Fire. It is on one of these labels, Stil Vor Talent, where the duo is preparing an album due to be released at the end of 2017. Before doing that, TM is releasing a good bunch of EPs, “Chapter Two” for example. An unstoppable journey into rolling grooves, foamy synths, bouncing basslines and laid back atmospheres. Perfect stuff for hitting the floor and not only that, but great weapons to once again conquer a pole position on the Beatport Charts. Some time ago, “Hanging On”, collaboration with OFF founder Andre Crom, went straight to #1. TM also garnered top positions in the charts working alongside respected artists such as Purple Disco Machine, Moonbootica, Laura Welsh, Betoko, Jonas Saalbach, Lars Moston, etc. If we start talking about remixes: Nervo (“The Other Boys” feat. Kylie Minogue, Jake Shears & Nile Rodgers), Autograf (“Metaphysical”), Sailor & I, Third Son (“Alaska”), Niiche, EdOne, Edouard!, Simion, etc. As a DJ-team, TM has travelled the entire world: from Johannesburg to Moscow, Paris to Hollywood, Miami to Berlin, and Bangkok to Kuala Lumpur… But the duo will be never tired of gigging all over the planet; new gigs in Asia, USA, South America, etc. We will see them touring non-stop. These two dance-floor-fighters are totally on duty grinding.
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Silver City
Dúo y Live Act compuesto por Fernando Pulichino y Julián Sanza, de Argentina. Afiliados principalmente al sello del Reino Unido 2020 Vision, también han lanzado singles y han aparecido en compilaciones sobre influyentes labels como DFA, Get Physical, Under The Shade, K7, Deep Freeze, Silver Network, sólo por nombrar algunos. Como miembros de 2020 Soundsystem (2003-2012) o como Silver City, han producido 3 álbumes y singles posteriores incluyendo remixes de Lindstrom y Prins Thomas, Ewan Pearson, Ray Mang, Spirit Catcher mientras ellos mismos han remezclado oficialmente actos como Robert Owens, Silicon Soul, Tosca, Roland Clark, Random Factor; Además Fernando y Julian también lanzan su trabajo en solitario en las etiquetas del curadores como Gomma o Eskimo.A lo largo del año 2014 se han presentado dos sencillos en el sello estadounidense Homebreakin Records y un álbum de larga duración de CD / 12 “en el sello culto japonés Catune. Han participado en festivales como Sonar (Barcelona), Glastonsbury (Reino Unido), BPM (México), SXSW (EE.UU.), Ultra (Miami), Creamfields (Reino Unido), Blue Marlin (Ibiza), Camp Bisco, Fortdance (San Petersburgo), así como clubes como Fabric (Londres), Rhythm Factory (Londres), Watergate (Berlín), D-Edge (Sao Paulo), Razzmatazz (Barcelona), Open House (Nueva York), Studio B (Brooklyn), Likwid (Bahréin)
Silver City it’s a duo from Argentina, Fernando Pulichino and Julian Sanza.We are multi-instrumentalist into Electric Bass, Guitar, Analog Synths, Rhythm Machines and Vocals. “1969 EP” , it’s our first single, released in 2002 on 2020 Vision Recordings from Leeds, UK. We play LIVE (Fernando on Bass and Julian on Keyboards) and also do DJ Sets in clubs and festivals, sometimes doing both things on the same night.

 

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Purple Disco Machine
Se puede describir como “Deep Funk”. En 2009 fue que se fundó el proyecto Purple Disco Machine y en los últimos años, PDM compuso muchas canciones, incluyendo, “My House”, que fue publicado por Off Recordings. El hype de PDM se elevó a un nuevo nivel en el verano de 2013: El track alcanzó el numero 1 del Beatport Deep House chart  y numero 3 en la lista general. Pistas como “Let It Whip” o “I House You” y numerosos remixes de PDM se reciben bien constantemente en las pistas de baile.En las presentaciones en directo, PDM cuenta con una mezcla creativa y diversa que siempre se presenta de una manera sofisticada y auténtica. Purple Disco Machine llegara a RHA Festival para infundirnos un poco más de funk en la pista de baile..

The sound of Purple Disco Machine describe some as “Deep Funk”. In 2009 the project Purple Disco Machine was founded. In recent years, PDM composed many songs, including, “My House”, which was published by Off Recordings. The PDM hype was lifted to a new level in the summer of 2013: The track stormed Beatport and reached Beatport Deep House #1 and overall #3 at peak and holds still in the Deep House Top15!
Tracks like “Let It Whip” or “I House You” and the numerous PDM remixes were received well on the dance floors.
With the latest EP called ‘Move or Not’ the Purple Disco Machine return to OFF Recordings to infuse us with yet some more dancefloor destroying funk. Both EP tracks ‘Move or Not’ and ‘Street Life’ reached the Beatport Top10 after one week and still parking there.
In live performances PDM features a creative and diverse mix that is always presented in a sophisticated and authentic way.

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Sonosfera
Conocido también como DJ Lennon, ha tenido una lúdica experiencia en el mundo de la música que lo ha llevado a consolidarse de manera profesional para estar presente en las cabinas de los lugares emblemáticos de ayer y hoy, así como a presentarse fuera de México. Su sonido como productor y DJ mezcla interesantes cualidades. tiene un oído fino para la percusión y una habilidosa paleta de producción llena de interesantes técnicas.Sonosfera es un apasionado de la Música y el Sonido que se inicia en las tornamesas a mediados de los 90 en fiestas y escenarios del circuito electrónico de la ciudad de Guadalajara, México, con residencias en los foros mas importantes por nombrar algunos; Planta Baja y Bar Américas. también productor en Radio UDG por muchos años ha estado al aire con los programas; Sonosfera, El Aire y los Sueños y Supernova.

Algunas de sus presentaciones han sido en escenarios tan importantes como el Club Vessel en San Francisco, CA, La Macarena en Barcelona), AcaWoldSoundFest en Acapulco y en 2009 Love Fest (Lovevolution) San Francisco, CA, uno de los festivles con mas convocatoria en todo America y en el que participan algunos de los djs mas importantes. En la producción musical tiene lanzamientos para las disqueras; Blipswitch, Dialtone, Macizo, 400 del Sur y a colaborado con remixes para Deduplex, Belanova, Sidharta, Fase, Telefunka, Intenz, Ramada Dub, etc.

Sonosfera, he has had a playful experience in the world of music, that has led a consolidation of profesional fashion to be present in the huts os the emblematic place of qualities. It has a fine ear for percussion and a skillful production palette full of interesting techniques. This mexican producer, some of his presentations have been in such important settings as The Vessel Club in San Francisco, California. La Macarena in Barcelona, Love Fest, and artista colaboration with Deduplex, Belanova, Sidharta, Phase, Telefunka, Intez, Ramada Dub.

Green Velvet
El cambio ha sido un tema constante a lo largo de la exitosa carrera de Green Velvet, ha atravesado géneros, ha explorado temas desde el cómico hasta serio, el hilo conductor de la música que ha producido durante casi dos décadas esta en sus raíces dedicadas al sonido del Chicago House.Su primera transformación se produjo cuando dejó sus estudios de maestría en ingeniería química en UC-Berkeley para convertir un pasatiempo en su carrera haciendo música, influenciada por los sonidos a los que había estado expuesto como un pequeño amante de la ciencia ficción y los videojuegos y Cuyo padre había sido DJ de medio tiempo en Chicago.

Como Cajmere, lanzó su EP inaugural Underground Goodies en 1991 con su sello Cajual, manteniéndose fiel al sonido temprano de House. Rápidamente lo siguió hasta el año siguiente con el éxito “Coffeepot (It’s Time for the Percolator)”. La discografía de Green Velvet y Cajmere es interminable y fascinante hasta el dia de hoy.
Change has been a constant theme throughout the successful career of Green Velvet, but as he has crossed genres, explored themes from the comedic to the serious and changed monikers, the common thread running through the music he has made for nearly two decades is its roots in and dedication to the Chicago House sound.

His first transformation came when he left master’s degree studies in chemical engineering at UC-Berkeley to turn a hobby into a career making music, influenced by the sounds he had been exposed to as a science-fiction-loving, video-game-playing kid whose father was a part-time Chicago DJ.

As Cajmere, he released his inaugural Underground Goodies EP in 1991 on his Cajual label, keeping true to the early House sound. He quickly followed it up the next year with the smash hit “Coffeepot (It’s Time for the Percolator).”

Not one to rest on his success, he soon changed things up, teaming with vocalist Dajae for “Brighter Days,” a more mellow House tune, this one released by Emotive. That pairing would be his last with a female vocalist until his recent partnership with rapper Kid Sister for “Everybody Wants.”

The 17 years in between those two projects witnessed an incredible array of electronic music emanating from this prolific artist, as well as a second label under his direction, Relief. Adopting the persona Green Velvet (not to mention a Day-Glo shock wig) for his techno-oriented pieces and DJ appearances, he became the champion of new wave Chicago beats through the ’90s—known best for hits such as “Preacher Man,” “Flash” (a No. 1 U.S. dance hit in 1995), and 1997’s laugh-inducing “Answering Machine.” The decade ended with his first album, Constant Chaos in 1999.

The new century brought a compilation album, Green Velvet, during a brief signing with Warner Bros. Records’ short-lived F-111 imprint, and a production album, Whatever, on Relief. The punk-inspired Whatever explored darker themes than his previous work, including racism (“When?”), drug use (“Genedefekt” and “La La Land”), alienation (“Sleepwalking”) and bending to authority (“Gat”).

“La La Land” went on to become by far the biggest selling track of his career. His live act expanded as he began playing a keytar, with two other musicians—Nazuk and Spaceboy—backing him, playing heavily distorted synths.

The last decade also saw Green Velvet become a fan favorite across Europe, playing to huge crowds at festivals in addition to live radio appearances and club gigs. Numerous side projects and remixes under various names also added to his seemingly nonstop musical output.

In 2005, Green Velvet released his third album, Walk In Love, which stayed true to the House sound, with a few pop- and punk-oriented tracks for good measure, including “Come Back” and “Pin-Up Girl,” both of which featured a live guitarist.

The following year marked a significant change in his personal life, as Green Velvet revealed he had become a born-again Christian after an overdose of so-called recreational drugs. His music since then has reflected his conversion and new attitude on life, including the single “Shake and Pop,” and 2007’s online-only track “Love Peace, Not War,” a short ditty in response to the war in Iraq.

The ongoing evolution in the music, career and life of the artist born Curtis Alan Jones in Chicago has been and will continue to be fascinating to watch and experience for his many followers.

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